Dirk Boudrez – Meester Kapper
Mijn naam is Dirk Boudrez. Ik ben de zoon van een reiziger in kappersproducten en een kapster. Iedereen gaat er dus van uit dat het coifferen me met de paplepel is meegegeven maar niks is minder waar. Vader en moeder Boudrez wilden liever dat ik koos voor een studie “automechanica”. Met dat diploma op zak, volgde ik mijn ware passie: mensen soigneren en dat door hun kapsel aan te pakken.
Mijn opleiding in de herencoiffure startte als leercontract bij kapper LuJo. Vrij snel volgden bijscholingen in damescoiffure en in opsteekcursussen. Het begin van een leven vol bijscholingen!
Ik, Dirk Boudrez, werd in 1988 zelfstandig. Dirk’s Hairstyle in het kleine Lotenhulle was een feit!
Na enkele jaren wou ik met mijn toenmalige vrouw een nieuwe wind door Lotenhulle blazen.
Al snel werd ik ambassadeur van Hayashi, een merk dat de toen nog onbekende man Peter Van Speybroeck samen met mij wou lanceren in Lotenhulle. Toen hij de overstap waagde naar het Amerikaanse exclusieve label Redken, sprongen we mee. Een absoluut schot in de roos, met als direct gevolg: een verhuis naar een groter pand. Dat opende ik in 1997 in Deinze. Redken werd de rode draad in ons verhaal. De opleidingen volgden elkaar op: ik leerde zelfs knippen met de feather in Amerika. Een techniek die mijn geheime wapen werd. Maar ging het in de business uitstekend, relationeel kon dat niet gezegd worden. Dat leidde tot een breuk met mijn ex-vrouw én met Redken. Ik liet dat merk schieten om het Duitse Kadus in huis te halen (natuurlijk samen met Peter Van Speybroeck).
In 2004 kwam een nieuwe zakenpartner op mijn pad. Samen met haar wonnen we een eervolle vermelding op de “Global Salon Business Awards”. Dat resulteerde in een nieuw concept met “haar en schoonheidszorgen” onder één dak: Beauty Fusion by Boudrez was born. Ook een vermelding in de “Redbook” was een hoogtepunt in mijn carrière. Net als het winnen van een “Global Salon Business Award” in Los Angeles. Toen midden 2008 aan het partnership met de zakenrelatie een eind kwam, ben ik een tijdlang als externe consultant voor de kappersketen Dachkin gaan werken. Dat bleek helaas niks voor mij. Na een half jaar kreeg ik de mogelijkheid om me voor een andere Franse kappersketen als “coiffeur ambassadeur” te positioneren. Het opende deuren naar nog meer ervaring, zeker inzake haute coiffure. Toch miste ik iets.
In 2009 opende ik in partnership in Aalter het eerste “Vlaamse” Jean Claude Biguine salon. Het voelde goed aan om na een dik jaar opnieuw mijn klanten van vroeger te kunnen soigneren. Weer dat persoonlijke babbeltje, weer die passie van hen te coifferen en hen mooier te maken. Toch kwam het Biguine-concept in Aalter niet van de grond. Dus drong verandering zich alweer op.
In 2012 liet ik Jean Claude Biguine achter me en startte ik -samen met mijn huidige echtgenote- Boudrez Coiffure & Beauty. Het concept dat ik al in 2006 had opgestart, kon ik opnieuw oppikken. Mijn huidige partner is schoonheidsspecialiste en werkt met mij samen.
Opnieuw werd Redken de rode draad, maar dat bleef niet duren, omdat steeds meer kwalitatieve merken van zich lieten spreken en ikzelf altijd een grote interesse heb gehad voor vernieuwende producten en behandelingen. Een passie die overigens nooit stopt.
Toen “oude bekende” Peter Van Speybroeck in het voorjaar van 2018 met zijn Hairco concept (een winkel en opleidingscentra van en enkel voor kappers) op de proppen kwam, was ik meteen fan van zijn concept. Sindsdien dompelen we onze klanten graag onder in de wondere wereld van het het kwalitatieve maar prijsbewuste “6.Zero”, waar ik voor beide Ambassadeur ben en ons vegan free merk “Nak”.
Elke dag wil ik, Dirk Boudrez, mijn klanten mooi en gelukkig maken. Met de beste producten. Met de beste mensen rondom mij. En net als in het prille begin wil ik al mijn kennis en ervaring delen met mijn collega-kappers. De passie voor het coifferen is immers een blijver!